• Bataty
  • Cvikla
  • Mrkva
  • Petržlen
  • Bataty

    Títo vzdialení príbuzní zemiaku, plní betakaroténu, antioxidantu, ktorý v krvi zdvíha hladinu vitamínu A, sú nielen obyčajnými sladkými zemiakmi, ale aj veľmi vhodnou mňamkou pre deti. Dnes sa často prezentujú ako nová, moderná potravina, opak je pravdou – jedli sa už počas druhej svetovej vojny, keď sa zistilo, že majú skvelé výživové vlastnosti.

    Zázračné je najmä veľké množstvo vlákniny, ktorá zostáva, samozrejme, zachovaná aj vo vákuovo fritovaných batatoch 😊 Vyššie teploty ako varenie, pečenie či smaženie jej totiž nerobia dobre.

    Okrem betakaroténu sú bohatým zdrojom aj vitamínu C a draslíka, dôležitého pre krvný tlak. Pre váš metabolizmus je nemenej podstatný aj mangán či vitamín B5 a B6.

    Ak ešte stále neviete, či zahryznúť do nášho batatu, vedzte, že aj hladina cukru v krvi sa vám poďakuje.


    4,99

    Výživové údaje boli vypracované v súlade
    s požiadavkami Nariadenia Európskeho parlamentu
    a Rady (EÚ) č. 1169/2011 z 25. októbra 2011
    o poskytovaní informácií o potravinách spotrebiteľom
    vrátane prílohy č. XIV a s použitím usmerňujúceho
    dokumentu Európskej komisie z decembra 2012.

  • Cvikla

    Cvikla je jedna z najprehliadanejších potravín. Asi to je tým, že väčšina ľudí ju pozná ako zaváranú a kyslú prílohu, ktorá zafarbí zvyšok jedla. Je čas odložiť predsudky bokom a povedať si, čo všetko sa v cvikli skrýva. Zmeníte na ňu názor.

    Veľa železa, žiadna chudokrvnosť. Zároveň pomáha telu železo vstrebať, vďaka čomu sa zlepšuje cirkulácia krvi a červených krviniek.

    Viacero elementov, ktoré bojujú proti rakovine. Najdôležitejší z nich je betacyanín, spájaný so zmenšovaním tumorov. Toto je aj dôvod krásnej cyklaménovej farby cvikly. Druhým je betanín, ktorý sa používa prie liečbe rakoviny pečene a kože.

    Cvikla znižuje krvný tlak, rozhýbe vám metabolizmus a zlepší trávenie a metabolizmus. Ak jete tučné jedlá, cvikla stimuluje ich spracovanie. Navyše, množstvo vlákniny spolu s proteínmi a karbohydrátmi pomáha pri chudnutí, lebo zasýti žalúdok s použitím minima kalórií.

    Pre budúce mamičky je cvikla ideálna zelenina. Obsah kyseliny listovej v nej je nevyhnutný pre správny vývin miechy bábätka.

    Táto zázračná tmavočervená zelenina obsahuje aj antioxidanty a fenoly, ktoré odstraňujú voľné radikály z vášho tela, chránia DNA a bunky. Z toho profituje najmä pleť – starne pomalšie. Cvikla redukuje spotrebu kyslíka pre svaly, takže počas cvičenia ho telo potrebuje menej a vy budete mať viac energie. Starším ľuďom zasa pomáha zachovávať funkciu mozgu.

    Vedeli ste, že cvikla detoxikuje pečeň a chráni je pred ukladaním tukov napríklad po tom, ako vypijete alkohol (nie, to neznamená, že by ste ho mali piť viac:) A to ešte nie je najväčšia sranda – ako sme už spomenuli, nitrát pomáha do tela dodávať kyslík. To rozširuje cievy a napodobňuje efekt Viagry. V kombinácii s bóronom, ktorý cvikla, samozrejme, obsahuje tiež a produkuje sexuálny hormón, robí z cvikly bio viagru.


    3,99

    Výživové údaje boli vypracované v súlade
    s požiadavkami Nariadenia Európskeho parlamentu
    a Rady (EÚ) č. 1169/2011 z 25. októbra 2011
    o poskytovaní informácií o potravinách spotrebiteľom
    vrátane prílohy č. XIV a s použitím usmerňujúceho
    dokumentu Európskej komisie z decembra 2012.

  • Mrkva

    Táto skromne sa tváriaca zelenina v sebe skrýva oveľa viac, než si myslíte. Málo kalórií, veľa vlákniny, vitamín A v až šialenom množstve (nebojte sa, nedá a ho predávkovať:), žiadny tuk, žiadny cholesterol. S tým „áčkom“ to je zaujímavé, lebo v skutočnosti ho mrkva neobsahuje, obsahuje však beta-karotén, ktorý sa v tele mení na vitamín A. Keď sme pri beta-karoténe, podľa amerických štúdií, ak by ste jedli veľa mrkvy a paradajok, budete mať krásnu „opálenú“ pokožku, ale bez slnka.

    Vďaka mrkve bojujete proti rakovine, pretože beta-karotén pred ňou chráni bunkové steny. Rovnako predchádzate chorobe zvanej diabetes typu 2. Ak touto chorobou trpíte, mrkvy môžete jesť bez výčitiek, koľko chcete.

    Napomáha k zdravému srdcu. Zaradená medzi najzdravšie potraviny vôbec, mrkva bojuje proti koronárnemu ochoreniu srdca, najmä u žien a najmä, ak ju jedia vo vyššom množstve. Imunita, tvorba bielych krviniek, dopĺňanie vitamínu C, zdravej vlákniny, nižší cholesterol, a mohli by sme pokračovať.

    Vďaka vákuovo ufritovanej mrkve zostanú všetky tieto výhody zachované. Nemusíte ju chrúmať surovú, užite si ju v podobe našich zdravých chipsov. Napríklad aj počas oslavy Svetového dňa mrkvy, 4. apríla 😊


    3,99

    Výživové údaje boli vypracované v súlade
    s požiadavkami Nariadenia Európskeho parlamentu
    a Rady (EÚ) č. 1169/2011 z 25. októbra 2011
    o poskytovaní informácií o potravinách spotrebiteľom
    vrátane prílohy č. XIV a s použitím usmerňujúceho
    dokumentu Európskej komisie z decembra 2012.

  • Petržlen

    Nie je to len pekná stredomorská bylinka. Je doslova nabitá vitamínmi! Jedným petržlenom pokryjete 1,5 násobok dennej potreby vitamínu K. Z neho sú zdravé kosti. „Céčko“ zasa rozbehne vašu imunitu. Ak tak ako jeho sestra mrkva, aj petržlen vďaka beta-karoténu porazí voľné radikály a na starnutie môžete zabudnúť. Spolu sú tiež doslova antirakovinové potraviny, chránia pred ňou rôznymi spôsobmi.

    Ochráni vás pred obličkovými kameňmi a celkovo dokáže obličky „rozhýbať“. Pomáha proti bolestiam kĺbov a nabíja energiou. Pred cukrovkou nie sú len prevenciou (konzumácia petržlenu znižuje riziko cukrovky o 26 percent!), sú jej priamou liečbou – dokázali výskumníci.

    Napumpujte sa zdravím, a nie hocijakým. Chutným chrumkavým zdravím v podobe vákuovo fritovaného petržlenu.


    4,99

    Výživové údaje boli vypracované v súlade
    s požiadavkami Nariadenia Európskeho parlamentu
    a Rady (EÚ) č. 1169/2011 z 25. októbra 2011
    o poskytovaní informácií o potravinách spotrebiteľom
    vrátane prílohy č. XIV a s použitím usmerňujúceho
    dokumentu Európskej komisie z decembra 2012.